On top of the clouds! - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Hein Hopmans - WaarBenJij.nu On top of the clouds! - Reisverslag uit Digana, Sri Lanka van Hein Hopmans - WaarBenJij.nu

On top of the clouds!

Blijf op de hoogte en volg Hein

28 April 2014 | Sri Lanka, Digana

Daar sta je dan, twee uur ’s nachts, dikke trui aan, extra kleren in je tas. Adam’s peak; een berg van 2243 meter hoog voor je neus, 6400+ traptreden en een tocht van 7 km naar de top, onderweg mensen aanmoedigen, stoppen om even uit te rusten bij een thee-tentje, zelf aangemoedigd worden en dat allemaal continue met een grote glimlach op je gezicht. Na anderhalf uur de laatste traptrede overwonnen en de top bereikt.
Ik kwam dus rond half 4 aan op de top en moest tot ongeveer 5 uur wachten tot de zon op kwam. Het was erg koud daar 2 km hoog boven de wolken, maar tegelijk hing er ook wel een leuke en warme sfeer met iedereen die de tocht had gemaakt. Toen de zon om 5 uur zichtbaar werd leek het alsof ik naar het mooiste (steeds veranderende) schilderij zat te kijken. Oordeel zelf de foto’s maar in het verslag.

In de vakantie periode, voor de klim van Adam’s peak, zijn we op safari gegaan. We sliepen in een groot huis midden in het park. Ik heb in die drie dagen daar veel wilde dieren gezien en heb ook heel wat leuke en mooie foto’s kunnen maken. Maandag vertrokken we weer uit het park en gingen we richting World’s End/ Horton plains. Dit is nationaal park waarin je een route van 10 kilometer aflegt. Je staat op een gegeven moment op een berg en hebt vanuit daar een mooi uitzicht op een dal. Daarnaast is er ook nog een mooie waterval waar je lekker in het water kan pootjebaden. Na Horton plains vertrokken we naar Adam’s peak. Zoals je hier boven kan lezen heb ik me daar enorm vermaakt. Ik krijg er nog steeds kippenvel van als ik er aan terug denk. We waren na de klim zo trots op onszelf dat we de top zo snel hadden bereikt, dat we besloten om een taxi naar het strand te nemen. Hier hebben we nog een aantal dagen lekker in het zonnetje kunnen liggen.

Ik zie dat het vorige bericht ook alweer een maand geleden is. Het weekend na mijn vorige blog ben ik naar ’’Lion Rock’’ geweest in Sigiriya. Het is een rots van 200 meter hoog en wederom een heleboel traptreden (een goede warming up voor Adam’s peak nu ik zo terug denk). Hier ook weer mogen genieten van een prachtig uitzicht toen we de top hadden bereikt.
Aangezien Sigiriya een rustig plaatsje is, had ik samen met Michiel en Mara een fiets gehuurd. We blijven per slot van rekening wel Nederlanders. Ik heb zowaar die dag een olifant ingehaald op mijn oude oma fiets. Niet iets wat de meeste mensen kunnen zeggen haha.

Voor de rest gaat het op stage erg goed. Ik heb het nog steeds echt ontzettend naar mijn zin. De lach van kinderen doet echt wonderen met je. Inmiddels heb ik mijn tussenbeoordeling gehad, deze was erg positief. Ik weet waar ik aan kan werken om deze stage verder positief af te ronden. Daarnaast besef ik me niet dat ik hier nog maar een aantal weken zal zijn. De tijd vliegt werkelijk voorbij. Alleen de maand mei nog stage en daarna ga ik in juni nog een maand reizen. Ik heb enorm veel zin om te reizen, maar ik ga het werken met de kinderen hier wel enorm missen.

Op Facebook heb ik heel wat foto´s voorbij zien komen van koningsdag. Ik ben nog opzoek gegaan of ik een oranje monnik kleed kon vinden maar helaas. Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad.

Tot snel,
Xx Hein

  • 28 April 2014 - 19:14

    Lieke:

    Hey lieve Hein,
    Wow wat ziet dat er prachtig uit daar! Mooie foto's en heel erg leuk om jouw reisverslagen te lezen.
    Veel plezier nog en geniet er maar van lieve neef!
    Liefs x Lieke en de rest...

  • 28 April 2014 - 19:26

    Joris:

    Spierpijn in de beentjes?

  • 28 April 2014 - 20:29

    Stephanie:

    Hee Hein (en de rest ;) )
    Gaaf zeg allemaal! Leuk ook om te zien dat zo'n schatje in je armen in slaap valt.
    Mooie foto's, geniet er nog van en probeer de tijd bij te houden ;)

    Xx Steph

  • 28 April 2014 - 23:48

    Eelco En Sabrine:

    Heintje,

    Leuk om te lezen! Dat was vast geen opgevoerde olifant? Hoeveel PK zat er in dat ding? Veel plezier die laatste weken en we meeten je snel!

    Xx sab en eelco

  • 29 April 2014 - 09:17

    Dorien Van Den Berg:

    hoe komt het toch dat ik denk.... wat doe ik hier?.... ;-)

  • 08 Mei 2014 - 15:12

    Peggy:

    Hoi Hein,

    Wat een verslag.
    Fijn om te lezen , dat het allemaal goed gaat met jou. En nog actief ook.
    Behoorlijke ervaring en uitdaging denk. Pakken ze niet meer van jou af.
    Nog lekker genieten en heel veel suc6 met je stage en daarna backpacken :)
    Groetjes Peggy vanuit het regenachtige kikkerlandje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hein

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 6505

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 09 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: